מונה מאמן חדש לנבחרת ישראל בפוטבול דגלים גברים לקראת המשחקים העולמיים

תאקל IFL בוגרים

מונה מאמן חדש לנבחרת ישראל בפוטבול דגלים גברים לקראת המשחקים העולמיים

ירושלים – אוגוסט, 2020

התאחדות הפוטבול האמריקאי בישראל הודיעה על מינויו של מר קני צויבל למאמן נבחרת הגברים בפוטבול דגלים, קני יוביל את הנבחרת בקמפיין שלה להעפיל למשחקי העולם 2022 בבירמינגהם, אלבמה.

צויבל, מעמדת הקוורטרבק, כיהן כקפטן של נבחרת הגברים בין השנים 2004-2011, והוביל את הקבוצה בכ-10 תחרויות בינלאומיות באירופה וצפון אמריקה. יו"ר הועד המנהל של ההתאחדות, מר סטיב ליבוביץ', התלהב מהמינוי ואמר: "קני הוא סטודנט אמיתי של המשחק ושואף להפיק את המירב מהקבוצות שלו על המגרש ומחוצה לו. הוא משמש כשגריר פוטבול טבעי עבור ישראל." ליבוביץ' הוסיף, "יש לנו קבוצת גברים חזקה עם סיכוי מאוד מציאותי להעפיל למשחקי העולם, המהווה כמעמד הכי גבוה ששאפנו אליו עד כה. אני מאמין שתחת אימונו של קני לישראל יש את ההזדמנות הטובה ביותר להעפיל. " צויבל אמר, "אני מתכבד ומתרגש, האתגר הוא להמשיך את מגמת העלייה של הנבחרת הישראלית בפוטבול בזירה הבינלאומית, היעדים שלנו ברורים ואני מצפה לעבוד קשה עם הנבחרת למימוש המטרות הללו".

צויבל החל לשחק בליגת הפוטבול דגלים בירושלים בשנת 1994, כאשר עדיין חלו כללי "טאץ'", והמשיך לשחק במשך קרוב לשני עשורים עד פרישתו כשחקן בשנת 2011. הוא החל את קריירת הפוטבול שלו כשחקן הגנה וכתופס. כאשר עשה את המעבר לעמדת הקוורטרבק, הוביל צויבל את "ביג בלו" לאליפות הולילנד בול ב-2010-11 תוך שהוא נבחר ל- MVP.

בחודש שעבר הודיעו משחקי העולם כי פוטבול דגלים ייכלל במשחקים הקרובים הצפויים להיערך בבירמינגהם, אלבמה בארה"ב בשנת 2022. ה- NFL (הליגה המקצוענית לפוטבול בארה"ב) וה- IFAF (הפדרציה הבינלאומית לפוטבול אמריקני) הינם נותני החסות לענף במשחקים, במטרה הסופית לכלול פוטבול דגלים במשחקים האולימפיים הצפויים להיערך בשנת 2028 בלוס אנג'לס. המשחקים העולמיים הינם חגיגת ספורט בת 11 יום, במשחקים צפויה להתקיים רמת התחרות הגבוהה ביותר בעולם כאשר ספורטאים בינלאומיים צפויים לקחת חלק בכ-30 ענפי ספורט.

הדרך למשחקי העולם עוברת דרך אליפות העולם בפוטבול דגלים של IFAF, שצפויה להתקיים בדנמרק בקיץ 2021. אליפות העולם 2020 נדחתה בגלל מגיפת נגיף הקורונה, והיא טרם הושלמה באופן רשמי. על פי כללי הטורניר של IFAF, שמונת המקומות המובילים באליפות העולם יהיו זכאים להשתתף במשחקי העולם. באם לא יתאפשר לקיים את אליפות העולם בשנת 2021 הרי שהעפלה תתבסס על תוצאות אליפות העולם 2018 בפנמה, נבחרת הגברים בישראל מדורגת במקום ה -5 בעולם ואילו הנשים הישראליות במקום ה -11.